nieuws

Ons scoutingkampeereiland in winterrust

Kijk eens hoe mooi ons scoutingkampeereiland erbij ligt. Alles is nu nog in winterrust.

De bomen zijn nog kaal en er groeit nog geen riet. Daardoor kan je nu nog door alle begroeiing heen kijken. En dan zie je pas hoe mooi het eiland is en hoe mooi het opgaat in de omgeving.

Nu de zon langer schijnt duurt het niet lang meer voordat alles begint te groeien. Binnenkort verschijnen de eerste blaadjes aan de bomen en daarna gaat het snel. Over twee maanden is alles weer begroeid en kan vanaf deze plek de andere kant van het eiland niet meer zien. Reden genoeg om er nu nog even extra van te genieten.

Het scoutingkampeereiland ligt in het Wormer- en Jisperveld. Dit is een groot veenweidegebied en bestaat uit honderden eilandjes. In het voorjaar is het er een drukte van belang want dan wemelt het er van de weidevogels.

In de zomer is het gebied een heerlijke plek om te varen, te zwemmen en om te kamperen. Op ons kampeereiland zijn kano’s en roeiboten aanwezig, dus als je komt kamperen hoef je die niet zelf mee te nemen.

Nu is het nog een beetje te koud om te kamperen en het eiland is nog niet helemaal voorbereid op jullie bezoek, maar over een paar weken gaan we met onze vrijwilligers weer aan de slag en gaan wij ervoor zorgen dat jullie een geweldige kampeerplek krijgen.